برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید: https://fdrs.ir/x8n5 یکی از مهمترین بخشهای توسعه بازیهای کامپیوتری، مسیریابی است که با پیادهسازی آن میتوان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد. تعیین نواحی قابل عبور، تعیین هدف و مقصد دقیق آن با مختصات قابل به روزرسانی، پیدا کردن بهینهترین مسیر از میان چند مسیر، تشخیص موانع ثابت و متحرک موجود در مسیر از جمله مواردی است که در این فرادرس یاد می گیریم. همچنین با اضافه کردن کدنویسی #C به این سیستم، عملکرد مسیریابی را بهبود میبخشیم. این فرادرس به مسیریابی در فضای سه بعدی میپردازد و در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیادهسازی عملی آن روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) میپردازد. سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از: بررسی الگوریتم *A اجزای اصلی سیستم مسیریابی یونیتی NavMesh (سازهها و نواحی قابل عبور) NavMesh Agent (عامل یا شی مسیریاب) NavMesh Links (اتصالات نواحی جدا از هم) NavMesh Obstacle (موانع و محدودیتها) تاثیر شعاع، ارتفاع و شیب در ناحیه قابل عبور تعیین هدف ثابت یا متحرک سرعت، شتاب، چرخش و سایر ویژگیهای Agent انتخاب بین دو مسیر کاملا یکسان مسیریابی روی Terrain NavMeshSurface NaveMeshModifierVolume NavMesh Link & Off-Mesh Link (اتصال نواحی قابل عبور) NavMesh Araes (نواحی خاص با هزینههای متفاوت) ساخت Agent دنبال کننده چندین Agent با اولویتهای متفاوت تغییر ویژگیهای Agent از طریق کد تشخیص برخورد فیزیکی حین حرکت مفید برای رشتههای مهندسی کامپیوتر مدرس: مهندس بهروز بهرامی